JellyPages.com

Nak dengar lagu tekan play sendiri,,hoho

Friday 12 October 2012


hidup ini unik , penuh warna warni suka dan duka .. memang perjalanan hidup ini terkadang susah , tapi ternyata bahawa hidup ini sangat indah ..! :)so,keep smiling yer...positive thinking..
didiklah hati dengan kesabaran dan keikhlasan .. moga Allah meredhaiku ...

HIDUP ini TIDAK SEMESTINYA INDAH, kerana APA YANG kita LALUI penuh RASA ONAK dan DURI. Semua itu ALLAH turunkan kepada mereka yang LAYAK untuk menerima UJIAN ALLAH. Indah bukan ujian dari-Nya? Andai DIRI kita mengenal ERTI RASA SYUKUR ;')






Bacalah ia walaupun hanya seminggu sekali..walaupun yang lebih baik adalah setiap hari..bacanya adalah perkara yang paling indah dalam hidup ini....dengan
menjadikan al-Quran sebagai bacaan utama setiap masa akan diberi ganjaran pahala oleh Allah s.w.t. Setiap huruf yang dibaca akan dikira sebagai sepuluh pahala.

Malahan juga dinaikkan darjatnya di sisi Allah s.w.t sebagaimana yang dikatakan oleh Amr bin Ash: “Barangsiapa membaca al-Quran maka mereka akan di naikkan ke darjat di kanan dan di kiri para nabi, melainkan tidak diturunkan wahyu kepada mereka sahaja”. Maka pembaca al-Quran sentiasa berseri-seri, sentiasa dalam keadaan tenang dan kehidupannya dirahmati dan dimurahkan rezeki oleh Allah s.w.t. Ketika berada di alam kubur diluaskan kedudukannya serta mendapat syafaat di akhirat nanti.
jangan lah kita hanya memiliki nya,tetapi tidak mengamalkan nya..bacalah ia walaupun kita tidak begitu lancar atau cekap tajwidnya..Allah maha mendengar dan maha pengampun..tidak semestinya kita tidak  akan lancar selama-lamanya.seperti  kata pepatah parang   kalau diasah setiap hari pastinya akan tajam jua kelak..so,tidak perlu risau jika kita tidak fasih atau tidak lancar..just read,n we will become more expert then...InsyAllah setiap usaha pasti ada ganjarannya..Hanya kita mahu atau tidak untuk merebut peluang tersebut.menjadikan alasan tidak cekap membacanya adalah alasan bagi orang yang malas berusaha dan menganggap ianya tidak penting dalam hidup..tidak perlu malu untuk belajar,kerana Al -Quran adalah penawar  dalam hidup kita..
Marilah sama-sama kita menjadikan budaya membaca al-Quran sebagai gaya hidup.kita mesti yakin bahawa al-Quran sahajalah yang mampu menjadi ubat dan penawar kepada segala jenis penyakit samada rohani atau jasmani . Janganlah kita hanya membaca al-Quran pada masa-masa tertentu sahaja seperti ketika dalam kesusahan, ketika sakit, ketika menghadapi saat kematian atau pada hari tertentu sahaja..ok.:)

(sesibuk mana pun kita,membaca Al-Quran haruslah diamalkan kerana sehebat mana kita fasih dan cekap membacanya,lama kelamaan akan  menjadi gagap ketika membacanya..so,read Always...)








No comments:

Post a Comment

any ?